Четвер, 13.08.2020, 09:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Великобудищанська зош І -ІІІ ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Батькам про Інтернет

Практичні поради психолога з виявлення та нейтралізації негативного впливу кібербулінгу на дитину

Кібербулінг або інтернет-мобінг – це сучасна форма агресії, яка має на меті дошкулити, нашкодити чи принизити людину дистанційно, без фізичного насильства (на відміну від булінгу). «Зброєю» булера стають соціальні мережі, форуми, чати, мобільні телефони тощо. Особливо актуальною є проблема під час карантину.

 Різновиди кібербулінгу

Використання особистої інформації – викрадення паролів від приватних сторінок, електронної пошти для подальших погроз чи розповсюдження спаму.

Анонімні погрози – анонім надсилає листи погрозливого змісту, особлива ознака – наявність ненормативної лексики та груба мова.

Телефонні дзвінки з мовчанням.

Переслідування – залякування досягається шляхом розсилки повідомлень на електронну пошту чи телефон.

Тролінг – розміщення провокаційних повідомлень в мережі для привернення уваги та збудження активності, що може спричинити конфлікт (флеймінг).

Хепі-слепінг (happy slapping) – насильство заради розваги. 

Сексуальні посягання.

Секстинг — це обмін власними фото/ відео/текстовими матеріалами інтимного характеру, із застосуванням сучасних засобів зв’язку.

Онлайн-грумінг — це побудова в мережі інтернет дорослим/групою дорослих осіб довірливих стосунків з дитиною (підлітком) з метою отримання її інтимних фото/відео та подальшим її шантажуванням про розповсюдження цих фото. 

 Як виявити ознаки кібербулінгу:

• відправка погрозливих та образливого змісту текстових повідомлень;

• розповсюдження (спам) відео та фото порнографічного характеру;

• троллінг (надсилання погрозливих, грубих повідомлень у соціальних мережах, чатах чи онлайн-іграх);

• демонстративне видалення дітей зі спільнот у соцмережах, з онлайн-ігор;

• створення груп ненависті до конкретної дитини;

• пропозиція проголосувати за чи проти когось в образливому опитуванні;

• провокування підлітків до самогубства чи понівечення себе (групи смерті типу “Синій кит”);

• створення підробних сторінок у соцмережах, викрадення даних для формування онлайн-клону;

• надсилання фотографій із відвертим зображенням (як правило, дорослі надсилають дітям);

• пропозиції до дітей надсилати їх особисті фотографії відвертого характеру та заклик до сексуальних розмов чи переписок за допомогою месенджерів.

 Пам'ятка для захисту від кібербулінгу

  • Здійснюйте батьківський контроль. Робіть це обережно з огляду на вікові особливості дітей (для молодших – обмежте доступ до сумнівних сайтів, для старших – час від часу переглядайте історію браузеру).

  • Застерігайте від передачі інформації у мережі. Поясніть, що є речі, про які не говорять зі сторонніми: прізвище, номер телефону, адреса, місце та час роботи батьків, відвідування школи та гуртків – мають бути збережені у секреті.

  • Навчіть критично ставитися до інформації в інтернеті. Якщо є сумніви в достовірності – хай запитує у старших.

  • Розкажіть про правила поведінки в мережі.

  • Станьте прикладом. Оволодійте навичками безпечного користування інтернетом.

Покарання за булінг і кібербулінг

  • Булінг (цькування) неповнолітньої чи малолітньої особи — штраф від 850 до 1700 грн або громадські роботи від 20 до 40 годин.

  • Такі діяння, вчинені повторно протягом року після або групою осіб — штраф від 1700 до 3400 грн або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин.

  • Якщо булінг (цькування) вчинить дитина у віці до 16 років — відповідатимуть його батьки або особи, що їх заміняють. До них будуть застосовані штраф від 850 до 1700 грн або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин.

Для попередження випадків булінгу і кібербулінгу діє Національна дитяча «гаряча» лінія, у будні, з 12:00 по 16:00 за номером 0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних) та 116 111 (безкоштовно з мобільних).

Корисні посилання:

    1. Партнерський курс - Проєкт Міністерства цифрової трансформації України за підтримки ЮНІСЕФ в Україні. https://osvita.diia.gov.ua/courses/serial-dlya-batkiv-onlayn-bezpeka-ditey

    2. 10 фактів про кібербулінг | UNICEF Ukraine https://www.unicef.org/ukraine/cyberbulling

    3. Що таке булінг? https://www.stopbullying.com.ua/

ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ РОБОТИ ДИТИНИ ЗА КОМП'ЮТЕРОМ

При використанні технічних засобів навчання під час проведення онлайн -уроку безперервна тривалість навчальної діяльності упродовж уроку повинна бути:

  1. Учні 1 – норма не більше 10 хвилин.
  2. Учні 2–4 класів - норма 15 хвилин безперервного навчання.
  3. Школярі 5–7 класів - не більше 20 хвилин.
  4. Учні 8–9 класів -  20–25 хвилин.
  5. Для школярів 10–11 класів на 1 годині занять можна працювати до 30 хвилин, але на 2 годині занять уже дозволено не більше 20 хвилин.

Під час навчального процесу рекомендують використовувати інтерактивні дошки та інші мультимедійні пристрої не більш ніж 15 хвилин протягом 1 уроку. Важливою частиною дистанційного навчання є руханка та вправи для очей наприкінці заняття.

Практичний психолог за матеріалами онлайн-семінару «Науково-методичні орієнтири організації дистанційного навчання», що відбувся 14.04.2020 р.в  #ЦифровийофісПОІППО ім. М. В. Остроградського.

 

Так само як батьки не дозволяють дітям гуляти одним у незнайомих місцях, так само вони не повинні дозволяти їм працювати в інтернеті без догляду. Адже на онлайнових просторах ризик зустріти неприємну особистість - не менший: чати й форуми, в яких «пасуться» радикальні політичні групи, сатанинські культи» - все це є небезпечним для дитини. А є ще ображаючий аморальний контент. Не менш небезпечне й залучення в азартні ігри. Завдають дитині шкоди, щонайменше відволікаючи її від занять і спокійного відпочинку, шкодячи психічному та фізичному здоров'ю. У залученні дитини до Глобальної Мережі також повинні бути поступовість і системний підхід.
Починаючи з 8-річного віку, коли дитина вирушає в самостійну веб-подорож, треба підготувати її до використання інтернету.

Для цього:

  • поясніть дітям, що різниця між правильним і неправильним однакова: як і в Інтернеті, так і в реальному житті;
  • навчіть дітей поважати інших в Інтернеті. Переконайтеся, що вони знають про те, що правила гарної поведінки діють скрізь - навіть у віртуальному світі;
  • попередьте про небезпеку зустрічей із друзями з інтернету. Поясніть, що ці люди можуть виявитися зовсім не тими, за кого себе видають; скажіть дітям, що не все, що вони читають або бачать в Інтернеті, - правда. Привчіть їх запитувати у вас, якщо вони не впевнені;
  • контролюйте діяльність дітей в Інтернеті за допомогою відповідних програм. Вони допоможуть відфільтрувати шкідливий вміст, з'ясувати, які сайти відвідує дитина та що вона робить на них.
Інтернет може бути прекрасним місцем як для навчання, так і для відпочинку та спілкування з друзями. Мережа теж може бути небезпечна. Перш ніж дозволити дітям виходити в інтернет самостійно, слід установити низку правил, з якими повинна погодитися й ваша дитина.
Насамперед слід нагадувати дітям, щоб вони не спілкувалися в Інтернеті з незнайомцями. Річ у тім, що анонімність інтернету може становити серйозну небезпеку, ваша дитина ризикує стати жертвою ошуканців і злочинців. Звісна річ, немає нічого страшного в тому, щоб відправити листівку двоюрідній сестрі або поговорити з подружкою. А от спілкування з незнайомцями варто уникати. Крім цього, навчіть дітей вживати таких заходів обережності:
  • представляючись, слід використовувати тільки ім'я або псевдонім;
  • ніколи не можна повідомляти свій номер телефону або адресу;
  • ніколи не надсилайте своїх фотографій;
  • ніколи не дозволяйте дітям зустрічатися зі знайомими по інтернету без контролю з боку дорослих.
Форма входу
Пошук
Календар
«  Серпень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Друзі сайту
 
 
 
 
 
 

Copyright MyCorp © 2020
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz