Вівторок, 04.08.2020, 02:07
Вітаю Вас Гість | RSS

Великобудищанська зош І -ІІІ ступенів

Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вчителям

ГОТОВНІСТЬ ДО ПЕРЕХОДУ У СЕРЕДНЮ ЛАНКУ НАВЧАННЯ

До уваги класовода 4 класу! Пропоную онлайн - діагностику готовності учнів 4-го класу до переходу у 5-й клас.

Діагностична інформація є основою для створення сприятливих умов для розвитку дітей з урахуванням їхніх індивідуальних можливостей та потенціалу.Класовод чи батьки можуть отримати індивідуально тексти тесту за запитом, якщо залишать свої контактні дані у https://www.facebook.com/rusyyak  чи особисто повідомлення у додатку Viber. Результати тестування опрацьовуються психологом, узагальнюються і робиться аналітичний висновок про рівень готовності дитини до переходу у наступну ланку навчання.

Ким ми хочемо бути під час епідемії COVID-19?

Підтримка психічного здоров’я

Актуальні події в Україні і світі (пандемія, карантин) викликають реакцію стресу в кожної людини, і це нормально. Ця ситуація є новою, потребує нових способів пристосування і є стресовою по замовчуванню. Але рівень стресу можна знизити. Ми повинні розуміти, на що ми можемо впливати, а на що- ні. 

Як запобігти тривозі та паніці при карантині

1.Відкиньте негативні емоції. Мисліть раціонально.

Не піддавайтеся негативним емоціям, а включіть раціональну свою частину, будьте спокійними та розсудливими. Ознайомтеся з наявною інформацією про коронавірус на офіційних джерелах.

2. Не драматизуйте ситуацію. Якщо потік новин викликає паніку – це може означати, що у вас елементарний інформаційний передоз. Тут важливо вимкнути телевізор/комп'ютер і відповісти собі на питання "Скільки часу я проводжу в електронних приладах, які показують мені новини? Чи точно це правдиві і достовірні новини?» На випадок підвищеного хвилювання і тривожності складіть для себе список речей і занять, які допоможуть Вам почуватися впевнено і спокійно.

3. Стежте за своїм здоров’ям. Спіть не менше 7 годин, відпочивайте, робіть перерви у повсякденних завданнях, подбайте про повноцінне і якісне харчування. Не займайтеся самолікуванням! Звертайтеся до лікарів!

4. Оцініть реальність, займіться справою.

Запитайте себе: «Як я себе почуваю?» Якщо все добре, це привід порадіти за себе, але ніяк не панікувати. Займіться справою! Працюйте, вчіться, читайте, розвивайтеся і частіше говоріть своїм близьким, як ви їх любите!

5. Що робити із бажанням запасатись продуктами?

Включити режим раціонального і дбайливого ставлення до власних фінансів. Якщо виникає бажання терміново бігти у найближчий магазин – потрібно відповісти собі на питання: "Чи можу я собі дозволити зробити якісну закупівлю на тиждень? Що мені дійсно необхідно на тиждень?"Механізм, який тягне нас магазини змітати все з полиць - це наша пам'ять поколінь.

Методи подолання панічного стану

Фізичний метод
Регулярне виконання фізичних вправ урівноважує нервову діяльність. Дозована ходьба, оздоровчий біг, плавання, велоспорт, дихальні вправи – ідеальні засоби для зняття напруги, покращують сон і не мають вікових обмежень. Поведінковий метод
Навчіться прислухатися до себе. Віднайдіть своє хоббі. Це допомагає зменшити стрес, зняти тривожність, знизити тиск, нормалізувати частоту серцевих скорочень і рівень гормону стресу.

Розумовий метод
Ви не можете змінити стресову ситуацію, але можете змінити свою реакцію на неї. Мати кращі сподівання, зберігати почуття гумору у скрутному становищі або розглядати ситуацію як випробування Вашої віри – все це способи керування своїми емоціями і подолання найбільш тривожних ситуацій.

Арт-терапевтичний метод
Малювання, ліплення, музика, фотографія, кінофільми, книги, акторська майстерність і багато такого іншого дозволяють розібратися у своїх почуттях, переживаннях і емоційних станах, створюють передумови для регуляції емоційних станів та реакцій, підвищують особистісну цінність, сприяють формуванню позитивної "Я-концепції", підвищують впевненість в собі.

Як вчителям говорити з учнями про коронавірус  – практичні поради

ПОЧАТКОВА ШКОЛА

  1. Слухайте уважно, що непокоїть учнів, та відповідайте на їхні запитання відповідно до їхнього віку. Не перевантажуйте їх великим обсягом інформації. Заохочуйте їх висловлювати свої думки та ділитися своїми відчуттями. Обговорюйте різні почуття, які вони можуть переживати, та пояснюйте, що це нормальна реакція на нетипову ситуацію.
  2. Наполягайте на тому, що діти можуть багато зробити для того, щоб убезпечити себе та інших. Наприклад, познайомте їх із поняттям соціальної дистанції (стояти на відстані від друзів, уникати натовпів, не торкатися людей, якщо в цьому немає необхідності тощо). Крім того, зосередьтеся на хороших поведінкових гігієнічних практиках, таких як прикривати рот і ніс під час кашлю, чхати в ліктоть і часто мити руки.
  3. Допоможіть дітям зрозуміти основні поняття профілактики та контролю захворювань.

Використовуйте для цього вправи, які демонструють способи поширення вірусів та мікробів.

Наприклад, налийте забарвлену воду в пляшку з розпилювачем і бризніть нею на аркуш білого паперу.

Покажіть, чому важливо мити руки з милом протягом 20-ти секунд. Наприклад, запропонуйте учням узяти в руки невелику кількість блискіток і попросіть змити їх просто водою. Зверніть увагу дітей, скільки блискіток залишилося на руках. Потім запропонуйте змити їх із використанням мила протягом 20-ти секунд, щоб порівняти результати. Чи покажіть відео.

Запропонуйте учням проаналізувати тексти для виявлення поведінки з високим ризиком та надати варіанти зміни поведінки. Наприклад, такий: “Учитель приходить до школи із застудою. Він чхає і прикриває рот і ніс рукою. Далі він тисне руку колезі. Після цього він витирає руку хустинкою і йде до класу викладати предмет. Що вчитель зробив, збільшивши ризики? Що він мав зробити натомість?”.

СЕРЕДНЯ І СТАРША ШКОЛА

  1. Обов’язково вислуховуйте, чим учні стурбовані, та відповідайте на всі їхні запитання.
  2. Підкресліть, що учні можуть зробити багато, щоб захистити себе та інших. Наприклад, запроваджувати практику соціального дистанціювання (стояти на відстані від друзів, уникати натовпів, не торкатися людей, якщо в цьому немає необхідності тощо), а також зосередитися на засвоєнні хороших поведінкових і гігієнічних практик, таких як прикривати рот і ніс при кашлічхати в лікоть та часто мити руки.
  3. Нагадуйте учням, що вони можуть ділитися знаннями про здорову поведінку в своїх сім’ях. Заохочуйте їх висловлювати та передавати свої почуття, але пояснюйте також, що страх та стигма погіршують ситуацію. Слова мають значення, тому використання лексики, що закріплює наявні стереотипи, може спонукати людей не вживати тих заходів, що допоможуть їм убезпечити себе.
  4. Заохочуйте учнів до унеможливлення та подолання стигми. Обговоріть різні реакції, які в них можуть виникати, і поясніть, що вони є нормальними в нетиповій ситуації.
  5. Долучіть відповідний компонент медичної освіти до інших предметів. Предмети можуть охоплювати вивчення вірусів, передачу хвороби та важливість щеплень.

Всю достовірну інформацію як можна уникнути ризику зараження, про ситуацію в Україні можна знайти за посиланням:  https://www.unicef.org/ukraine/covid19

Бажаю всім здоров’я, душевного спокою, позитивного мислення!

Консультування онлайн https://www.facebook.com/rusyyak

https://www.pdaa.edu.ua/sites/default/files/node/5513/bezymeny-2.jpg

                                

Гіперактивна дитина

Пропоную декілька простих, але ефективних правил:

Ø    Не забороняйте дитині стояти під час уроку, якщо їй це потрібно.

Ø    Давайте їй можливість  рухатись на уроці (доручіть витирати дошку, впроваджуйте фізкультхвилинки).

 Ø    Ніколи не приказуйте, не примушуйте, але також і непотрібно  підлещуватися  перед  такою дитиною .  Достатньо буде попросити, можливо декілька разів.

Ø    Назавжди відмовтесь від читання нотацій. Така дитина буде тільки  нервувати, але ніяких висновків при такому підході для себе не зробить. Краще поставити запитання о можливих наслідках такої поведінки, або самому розказати учневі  схожу історію, при цьому ніяк не звинувачуючи його у тому що трапилось.

Ø    Під час уроку зведіть до мінімуму усі відволікаючі фактори. Для цього перш за все, виберіть для дитини оптимальне місце за партою – у центрі класу напроти дошки.

Ø    Дозувати учню виконання великого завдання, розбивати його на окремі частини. Контролювати етапи виконання роботи кожній із них.

Ø    Така дитина набагато краще впорається із більш важкими але цікавими, динамічними завданнями, ніж з довгими і нудними. Тому готуючись до уроку вчитель  може розробити для таких дітей індивідуальні завдання, або зробити сам урок більш динамічним.

Ø    Не пред’являйте збільшених вимог такому учню.

Ø    Не доручайте йому масу справ водночас  (староста, редактор, режисер та інші можливі ролі) Звісно, такі діти полюбляють нести велику відповідальність, і навіть якщо це в них добре виходить,  така загрузка підриває їх і без того нестабільний емоційний стан. Зупиніться на чомусь одному, своєчасно змінюючи види діяльності.

Ø    Корисним буде надавати такій дитині робити одну вправу, але на певний час, щоб вона могла його виконати.

Ø    У разі агресивної поведінки, або після конфлікту, якщо дитина зовсім не намагається разом з вами аналізувати ситуацію та знайти вихід, дайте їй можливість побути на самоті, подумати самостійно. Вона обов’язково виявить свою провину та зробить необхідні висновки. При цьому, якщо дитина категорично відмовляється просити вибачення,  запропонуйте їй замість цього зробити щось приємне та несподіване на знак примирення.

Ø    Намагайтеся ніколи не казати дитині різке «Ні» та замість захоронення пропануйте вибір.

 Ø    Завжди находьте час щоб вислухати таку дитину, та спробуйте не критикувати її розповідь.

Ø    По можливості ігноруйте визиваючи вчинки дитини.  Та заохочуйте до хорошої поведінку.

Ø    Давайте можливість таким учням покричати на перерві , таким чином діти знімають слабкість та гнів.

Ø    Під час уроку намагайтеся як намова більше контролювати свою власну поведінку, свої емоції.

Ø    Якщо учень порушує дисципліну, замість зауваження:  знайдіть для нього запитання  або доручить щось зачитати вголос, пошуткуйте,  змініть вид діяльності.

 Порадьте батькам:

Ø     Спокійніше реагувати на будь-які дії такої дитини.

Ø     Слідкувати за своїми емоціями, голосом та інтонацією.

Ø     Спланувати разом з дитиною системи правил поводження, покарань та винагород.

Ø     Уникайте слів «неможна», та «ні».

Ø     У мить роздражнення переключати увагу дитини.

Ø     Хвалить дитину кожен раз, коли він на це заслужив.

Ø     Укріплюйте його віру у свої сили.

Ø     Не заставляти нічого робити силою, або по принадженню, такий підхід може назавжди знищити цікавість до навчання.

Ø     Частіше давати дитині бути на самоті.

Ø     Уникати людяних місць. Знаходження у супермаркетах, ресторанах, оказує на дитину стимулюючу дію.

Ø       Оберігати дитину від перевтомлення. Саме вони призводить до зниження самоконтролю.

Ø     Виконувати чіткий розпорядок дня. Повинно бути чіткий час для навчання, виконання домашнього завдання, прогулянок тощо.

Ø     Відмовитися довго дивитися телевізор, а від комп’ютерних ігор відмовитися взагалі.

Ø     На прямую ніколи не звинувачувати дитину.

Ø     Частіше бувати разом на вулиці.

Ø     Поступово привчати виконувати одноманітну роботу .

Ø     Не записувати дитину у велику кількість  кружків та секцій.

Агресивна дитина

Ø    Пам’ятайте, що заборони, та підвищення голосу – самі неефективні способи у виправленні агресивності.

Ø    Дайте можливість таким дітям своєчасно виплеснути напруження за допомогою фізкультурних хвилинок, читання вголос, хором тощо.

Ø    Слідкуйте за своєю поведінкою і за тим, контролюйте свій  гнів, не надаючи йому форму погроз та звинувачень.

Ø    Важливо, щоб дитина зрозуміла, що вона потрібна в класі, що її цінують та приймають. А для цього вам необхідно дізнатися про інтереси та здібності такого учня. Та перевести активність у корисне русло.

Ø    Таким учням слід частіше надавати можливість працювати в групах, де успіх залежить від колективної роботи, вміння спілкуватися, домовлятися. 

Ø    Один із самих корисних способів змінити поведінку дитини – це піймати її на хорошому вчинку.   Кожен раз, коли дитина стримує себе і не починає бійку, просто відмітьте, що вона стала сильнішою. Дитина реагує на похвалу, користуйтеся цим, для того, щоб зробити добру відношення – звичкою. 

Ø    Введіть штрафні санкції. Це може бути додаткові домашні завдання, виключення із ради класу. Головне, щоб учень знав про можливі наслідки своєї поведінки. 

Ø    Допоможуть класні години, де  піде мова про почуття, емоції, та методи їх контролювання. Головне, щоб під час таких уроків було менше монологів, але не у якому разі не акцентуйте увагу класу на проблемних дітях.

Тривожна дитина

Ø    Тривожну дитину необхідно постійно підбадьорювати, демонструвати впевненість у перемозі, та можливості успіхів.       

Ø    Намагатися виховувати правильне відношення щодо результатів своєї діяльності. Вміння правильно оцінити себе (див. методи оцінювання)  

Ø    Спокійно та правильно відноситись до успіхів та до невдач. Не соромитись та не лякатися помилок, використовувати їх для розвитку. (див. право на помилку).

Ø    Формувати правильне відношення до діяльності та вчинків інших людей.

Ø    Розвивати адекватне ставлення до оцінок, думок інших людей.   Широко використовуйте музику, ігрові прийоми, рольові ігри

Невпевнена дитина

Рекомендації по створенню у дитини адекватної самооцінки.

Ø     Пам’ятайте, що кожна дитина у вашому класі має право на помилку (див. право на помилку).

Ø     Ніколи не зрівнюйте такого учня із іншими! Пам’ятайте, що будь-яку дитину можна зрівнювати тільки із самою собою (яка вона була на минулому уроці, а яка на цьому і, можливо, яка вона буде наступного разу).

Ø     Частіше використовуйте групові форми роботи, колективні завдання. Але особливо корисною для таких дітей буде саме парна робота.

Ø     Починаючи із початкової школи, не оберігайте дитину від повсякденних справ. Доручіть таким дітям полив квітів, створення газет, плакатів, відповідальність за «щоденник поведінки».  Але перед тим, як доручити такій дитині справу, переконайтесь, що це їй під силу. Нехай дитина частіше виконує різні по важкості завдання, отримає задоволення від зробленої праці, а також похвалу та підтримку від вчителя (по можливості від однокласників.

Ø     Частіше надавайте завдання, потребуючі спілкування: взяти інтерв’ю для класної газети, або прийняти участь у класнім театрі, або підготувати цікаві запитання для уроку.

Ø     Використовуйте контакт погляду. Сором’язливі діти уникають його. Поступово привчайте дитину дивитися у очі співрозмовнику.

Ø     Не  намагайтеся вирішити за таку дитину  будь яке питання. Це ще раз «докаже», що вона сама ні з чим не може впоратися.

Ø     Слідкуйте за тим, щоб відзначати успіхи дитини. Але пам’ятайте, що похвала повинна бути відповідна дії.

Ø     Якщо така дитина десь проявила ініціативу, піддержіть її. Нехай вона спробує себе в ролі лідеру.

Ø     Частіше використовуйте рольові ігри та театралізовані вистави, де дитині доведеться грати інших людей та відображати не свої почуття.

Повільна дитина

Ø    Пам’ятайте, що крик, роздратування, різкі зауваження тільки сильніше сповільнюють у дитини процес мислення. Враховувати це потрібно під час будь-якої роботи. І вчитель і батьки повинні зовсім відмовитися від фраз: «Швидко розкажи мені визначення», або «Негайно виправи помилку». Дитина може прекрасно знати визначення і бачити помилку, але такий темп не дозволяє йому зібратися з думками. Якщо така дитина далі почує «Знов не вивчив», то занервує ще більше. І вже через декілька років навчання  відстане зовсім.

Ø    В роботі з такими дітьми слід враховувати важкість переключення на новий вид діяльності. Такому учню можливо доведеться пояснювати декілька разів одне й теж саме завдання. Але не перетворюйте пояснення у монолог, чим менше слів – тим краще. А для того, щоб він виконав його правильно слід надати більше часу.  Так само, й домашні завдання слід робити не «всі разом», а по черзі з паузами 15-30 хвилин, щоб дитина встигла переключити увагу. 

Ø    Таких учнів потрібно попереджувати про зміну діяльності заздалегідь, щоб він зміг настроїтися на наступну роботу. Наприклад ви можете сказати: «Через п’ять хвилин ми закінчуємо писати і будемо працювати за підручником».

Ø    Коли говорите намагайтеся встановити з таким учнем візуальний контакт. У деяких дітей виробляється свого роду імунітет на вказівки «здалеку». 

Ø    Якщо ви викликали учня відповідати (але не у якому разі не робить це на початку уроку), спробуйте не перебивайте його, дати зібратися з думками і відповісти.

Ø    Таким учням просто необхідні факультативи, додаткові заняття, або позаурочна допомога батьків. Набагато легше буде вчитися такій дитині, якщо дома  з нею будуть хоча б трохи розбирати наступну тему. Тоді на уроці з’явиться можливість «встигати» слухати та розуміти вчителя. Якщо цього не робити з часом накопляться проблеми, а дожинати таким дітям особливо важко.

Ø    Придивіться за учням, можливо ви помітите, що якісь завдання він навмисно робить повільніше за інші. Можливо, таким чином він намагається здобути вашу увагу, а можливо йому подобається ця робота! В цьому разі ви можете порадити батькам віддати дитину в ту чи іншу студію, групу, гурток саме за її бажанням (такі діти рідко самі говорять про свої схильності). 

Ø    Разом з батькам привчайте дитину слідкувати за часом, робити завдання за годинником (збиратися, гуляти, робити уроки…) та поступово зменшувати час.

Ø    Даруйте позитивні емоції. Дитина від дорослого чекає уваги і робить усе, щоб ви відмітили саме його. Увага може бути позитивною, або негативною. Цікаво, що діти більше реагують на інтенсивність емоцій, ніж на їх характер. Таким чином, якщо ви скажете: «Сьогодні ти впорався вчасно» - це буде «трійка» по шкалі позитивної уваги, а ось, якщо ви збільшеним тоном скажете «Ти можеш робити це швидше! Тебе чекає весь клас» , - це вже вісім по шкалі уваги (на цей раз – негативної). Ось чому таким дітям потрібна збільшена позитивна увага.

Ø      Якщо ви помічаєте, що дитина зробила щось швидко, навіть відкрила з усіма щоденник, хвалить її за швидкість та ефективність. Цим правилом кожен день повинні користуватися і батьки. Якщо дитина не буде боятися помилитися, вона стане більш організованою.   

Ø    Батьки можуть досить ефективно користуватися системою «зірок». Суть цієї гри досить проста: купуються зірки (наклейки) та календар з великими цифрами. І кожен раз, коли учень швидко зробить  домашню роботу – цей день відмічається зіркою. До того ж складається умова, про накопичення певної кількості зірок. Якщо дитина впорається із завданням – отримує приз.

Ø    На перервах такі діти майже завжди спокійні. Вихователям часто здається, що вони нічим не займаються. Так воно і є, і вам потрібно прийняти таку поведінку за нормальну, тобто не робити зауважень, не нав’язувати власну думку. Якщо для дитини створити оптимальні умови, така поведінка з часом зімнеться і в середній школі таких проблем майже не буде.

-->

Форма входу
Пошук
Календар
«  Серпень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Друзі сайту
 
 
 
 
 
 

Copyright MyCorp © 2020
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz